Heavenwood - Tarot Of The Bohemians

Heavenwood — Tarot Of The Bohemians : Part I
Genre: Gothic/Death Metal
Country: Portugal
Release Date: 22.07.2016


Tracklist 
01. The Juggler (06:44)
02. The High Priestess (06:05)
03. The Empress (04:53)
04. The Emperor (05:22)
05. The Pope (04:17)
06. The Lovers (05:25)
07. The Chariot (05:05)
08. Justice (04:04)
09. The Hermit (05:21)
10. The Wheel of Fortune (04:59)
11. Strength (05:32)
12. The Hanged Man (06:44)
13. Frithiof‘s Saga (New version) (07:23)
___________
Total:69:38


Bana Portekiz denilince aklına gelen ilk 3 şeyi say deseler 1. Christiano Ronaldo 2. Moonspell 3. Heavenwood derim. Ronaldo konumuz olmadığı için esgeçiyorum. Moonspell her albümleri dinleyenlerin kulağında farklı bir tat bırakan, her albümde yenilik kattıkları müziklerini geniş kitlelere ulaştırmış ülkemizde de azımsanmayacak hayran kitlesine sahip bir grup. Aynı şeyi Heavenwood için de söylemek isterdim fakat buna engel olan grubun 1998 tarihli Swallow albümünden sonra uzun süre sessizliğe gömülmesi.

Albüm hakkında kritik yazmadan önce daha önce neler yazılmış ve kopya bir yazı olmasın diye nete göz gezdirdim. Sonuç olarak hiçbir şeyle karşılaşmadım:) Doğal olarak Türkiye'deki ilk kritiği de Allah utandırmasın diyerek yazmaya başlıyorum...

Metal müzik dinlemeye başladığım yıllarda Diva ve Swallow albümleriyle en çok dinlediğim gruplardan biri olan Heavenwood 10 yıl süren sessizliğini 2008 yılında Redemption ile bozsa da onca zamandan sonra birkaç parça dışında beklentilerimi karşılayan bir albüm olduğunu söylersem yalan olur. 2011 yılında çıkan Abyss Masterpiece kanımca zamanın ruhunu yakalayan bir albümdü ve güzel şeylerin habercisiydi. Belki de Tarot Of The Bohemians serisinin öncü depremiydi.
Özü Gothic Metale dayanan ve geçmişten bugüne çok keskin değişiklikleri olmayan grup özellike Abyss Masterpiece albümleri ile birlikte yavaş yavaş daha atmosferik daha karanlık daha senfonik öğeler içeren bir tarz benimsemeye başladılar. Kendileri de buna yeni fikirlere her zaman açığız tek bir boyutta saplanıp kalmayı sevmiyoruz demişlerdi. Ki ben bu hallerini daha çok sevdim.


Tarot Of The Bohemians ile küllerinden yeniden doğan grup albümde özellikle kehanetlere ve tarot falına ilgi duyanların bileceği bohem gotik tarotu konseptini işlerken şarkılar da yine isimlerini tarot kartlarından almış. Albümde SepticFlesh'vari orkestral arka plana yoğun atmosfer ve sert davul atakları eklenerek güzel bir denge yakalanmış. Ki albümde davuldaki isim Anathema grubundan tanıdığımız Daniel Cardoso.

Kısa bir intro sonrası öldürücü davul ataklarıyla gümbür gümbür açılışı yapan "The Juggler" hızlı rifflerinin yanısıra melodik nakarata sahip albümdeki iddialı parçalardan. "The High Priestes" ihtişamlı girişi, sakin yapısı ve melankolik nakaratıyla resmen "Paradise Lost" tadında bir parça. Albümün karanlık havasını en iyi yansıtan parça "The Emperor" albümdeki favorilerimden. SepticFlesh'vari Black Metal tarzı davul ve gitar rifflerinin eşliğinde, gotik / karanlık synthler ve melodik bas dokunuşları etrafında örülen parçayı dinlerken sarhoş olmamanız mümkün değil.

The Lovers parçasının başta cover olduğunu düşünüp sözlerini google dan arattım fakat hiçbir sonuçla karşılaşmadım:) hem müziği hem sözleri bana bir yerden tanıdık geliyor ama çıkaramadım. Albümdeki diğer şarkılara nazaran daha soft ve gothic rock olmuş. Sandra Oliveira'nın 3 parçada konuk vokal olarak yeraldığı albümde "The Hanged Man" parçasında baştan sona parçayı alıp götüren Sandra'nın Anneke'vari meleksi ve ruhu okşayan vokalinin etkisine kapılarak hipnotize olabilirsiniz.

Prodüktörlüğünü André Matos'un yaptığı albüm Portekizli plak şirketi Raising Legends Records stüdyolarında kaydedildi. Albüm kapağı Morbid Angel kapaklarından hatırlayacağımız Gustavo Sazes'e ait. Albümün Massacre Records etiketiyle yayınlanan versiyonunda "Frithiof's Saga" parçası yeni yorumuyla bonus olarak yeralmakta. Grubun gözbebeği Diva albümünün hitlerinden olan "Frithiof‘s Saga" yeni versiyonuyla bambaşka bir hal almış. Öyle ki ismine bakmadan dinlediğinizde farklı bir parça dinliyormuş hissi uyandırıyor.  Parça orjinaline kıyasla değiştirilen vokallerin ve güçlendirilen soundun yanısıra senfonik eklentilerle konsepte gayet uygun monte edilmiş.

Serinin zevkle dinlediğim ilk bölümü beni heyecanlandırmaya yetti. Bohem tarotunun açılmaya ve yeni kehanetlerin gelmeye devam edecek olmasını da yine merakla bekliyor olacağım.

Son dönemlerde dinlediğim en sağlam albümler arasında yeralan "Tarot Of The Bohemians" özellikle gothic metal severlere kulak orgazmı yaşatacak!..
    

Be'lakor — Vessels

Be'lakor — Vessels
Genre: Progressive/Melodic Death Metal
Country: Australia
Website: belakorband.com
Release Date: 24.06.2016


Tracklist
01. Luma (1:59) 

02. An Ember's Arc (8:28) 
03. Withering Strands (10:56) 
04. Roots to Sever (7:05) 
05. Whelm (7:19) 
06. A Thread Dissolves (2:58) 
07. Grasping Light (6:51) 
08. The Smoke of Many Fires (9:29)
___________
Total:55:05


Öyle bir zaman dilimi düşünün ki albüm çıkarmak üzeresiniz ve sizinle türdeş dev gruplar peş peşe albüm piyasaya sürüyorlar. Bu durum şarkılarını daha çok kitlelere ulaştırmak isteyen her grup için handikaptır. Fakat şu sırada bana şu satırları yazdıran Be'lakor hiçbir olumsuzluğa aldırış etmeden hem türün hem de kariyerlerinin en başarılı albümüne imza atmıştır.

Avusturalya'lı melodic death metal grubunun 4. albümleri 'Vessels' i piyasaya sürdükleri tarih, türün devleri olan In Flames, Dark Tranquillity, Insomnium, Opeth gibi grupların peş peşe yeni albümlerini piyasaya sürdükleri tarih ile aşağı yukarı aynı.
In Mourning ile birlikte Progressive Melodic Death Metal'in son dönem en sağlam ve gelecek vadeden gruplarından olan Be'lakor öyle bir albüme imza atmış ki, uzun zamandır kritik yazmayan beni gaza getirmeyi başarmışlardır. Öyle ki 'Vessels' albümünün sadece Be'lakor kariyeri için  değil, türün en önemli örneklerinden biri olmaya aday olduğunu ve olacağını düşünüyorum.


Be'lakor 1 tane başarılı albüm yapıp sonra çozutan Galasataray'ın UEFA kupa zaferi gibi ama biz zamanında bunu başarmıştık şeklinde 40 yıl önceki başarının ekmeğini yiyen değil, tam aksine her yeni albümde "üstüne koyarak" ilerleyen bir grup. Umarım grup beni şaşırtmaya devam eder fakat şuan ki tezime göre doruk noktasını "Vessels" sayabiliriz.

Şarkıların belli bir melodi, rif veya vokal kalıbından oluşmadığı fakat albümün tümü ele alındığında belli bir bütünlüğü ve konsepti yansıtan bu albümü dinlerken hissettiklerim bundan tam 20 yıl önce Opeth harikası 'Orchid' dinlerken hissettiklerimle aynı. Ve o albüm için yazılan ne var ise bu albüm için de benzer cümleler sarfedilebilir.

Albümü her dinleyişinizde farklı bir şarkıyı favori seçebilirsiniz. "8-9 dakikalık şarkı mı olur ya" deyip playa bastığınız andan itibaren ileri sarmaya kıyamayacağınız kavurma üstü sütlaç tadında şarkılar dinleyeceğiniz 'Vessels' baştan sona her saniyesi deha ürünü olan, dinlemeye başladığınız an salt müzik olmaktan çıkıp zihninizi esir alacak 55 dakika vadediyor.